Viktigt att veta.

Det är väldigt viktigt att du tänker på detta vid inlämning av serviceärende.

Stäng av Hitta min.

Stäng av Hitta min.

Kom ihåg att stänga av Hitta min-funktionen på din enhet och därmed aktiveringslåset. Enheter med aktiveringslås aktiverat kan ej behandlas.

Skicka med företagspaket.

Skicka med företagspaket.

För att ditt ärende ska komma fram till oss är det väldigt viktigt att du skickar med PostNord företagspaket till din valda serviceverkstad. Rek brev eller MyPack ska inte användas.

Anmäl serviceärende.

Här kan du själv registrera och skicka din enhet till våra servicecenter. När anmälan är klar och du har lämnat in eller skickat din enhet till oss kommer en av våra auktoriserade tekniker att undersöka din enhet och lämna ett kostnadsförslag som du sedan får ta ställning till innan vi påbörjar reparationen.

Så här funkar det

Efter några enkla steg är ditt serviceärende hos oss färdigt.

1. Anmäl ditt serviceärende i vår portal

1. Anmäl ditt serviceärende i vår portal

2. Skicka din enhet till oss med företagspaket*

2. Skicka din enhet till oss med företagspaket*

3. Vi kontaktar dig om åtgärd och kostnad

3. Vi kontaktar dig om åtgärd och kostnad

4. Enheten returneras tillbaka till dig

4. Enheten returneras tillbaka till dig

Frågor och svar.

Vad ska jag tänka på innan jag lämnar in min enhet?

Hitta min iPhone/Mac måste vara avstängt på enheten, annars kan vi inte utföra service på din enhet. Vi rekommenderar att du säkerhetskopierar din enhet. Det är också bra om din enhet har uppladdat batteri.

Macforum är Sveriges ledande Apple-återförsäljare med butiker, auktoriserad service, utbildningar och företagslösningar.

Bli först med nyheterna:

FacebookInstagramYoutubeLinkedin
Visa
Mastercard
American Express
Klarna
Postnord
Bring

© 2022 Macforum AB, Alla rättigheter förbehålls