För att vi ska kunna hantera ditt serviceärende är det viktigt att du tänker på följande.
Kom ihåg att stänga av Hitta-funktionen på din enhet och därmed aktiveringslåset. Är aktiveringslåset på kan vi inte starta ditt ärende.
Våra serviceverkstäder kan enbart ta emot försändelser skickade med PostNord företagspaket. Vi kan inte ta emot MyPack eller Rek. brev.
Här kan du själv skapa ditt serviceärende och skicka in din enhet till våra servicecenter. När vi har mottagit din försändelse kommer en av våra auktoriserade tekniker att undersöka din enhet. Efter undersökning skickar vi ett kostnadsförslag till dig som du sedan får ta ställning till och godkänna innan vi påbörjar service.
Efter några enkla steg är ditt serviceärende hos oss färdigt.
*För att ditt ärende ska komma fram till oss måste du skicka med PostNord företagspaket till din valda serviceverkstad. Rek brev eller MyPack får inte användas.
Om det är första gången du anmäler ett serviceärende i vår portal, klicka på länken "Registrera ett konto". Annars loggar du in med ditt befintliga konto där username är din epostadress. Följ sedan instruktionerna i portalen. Kom ihåg att välj vilket servicecenter du vill lämna eller skicka ditt serviceärden till.
I dagsläget finns det ingen koppling mellan att anmäla serviceärenden och vår e-handel. Du kan därför alltså inte logga in med samma konto som du använder när du handlar inloggad på macforum.se. Är det första gången du skapar ett serviceärende behöver du därför skapa ett nytt användarkonto i vår portal för att hantera dina serviceordrar.
När du lämnat alla uppgifter i vår portal får du fram adressen som din enhet ska skickas till beroende på vilket servicecenter du valde. Skriv ut en orderbekräftelse genom att klicka på "Visa order som PDF". Packa enheten noggrant tillsammans med orderbekräftelsen och skicka din enhet med Postnord Företagspaket (rekommenderat brev eller MyPack får inte användas) till oss på den angivna adressen. Du som kund står för fraktkostnaden.
Om en försändelse försvinner så vilar ansvaret på dig som avsändare att starta ett reklamationsärende hos PostNord. En checklista över vad man ska tänka på inför en eventuell reklamation finns här: www.postnord.se/kontakta-oss/reklamera/checklista
Kom ihåg att alltid spara kvittot i samband med inlämning hos ett ombud.
I vår portal klickar du på länken "Kontrollera orderstatus" alternativt klickar här. Ange ordernummer och ditt efternamn sedan klicka på "Visa orderstatus". Vi kontaktar dig när vi påbörjat ditt ärende. Du kommer därefter få ett kostnadsförslag via mail som du sedan godkänner genom att svara på mailet.
Du godkänner kostnadsförslaget genom att svara på mail eller sms från din tekniker. Kolla i skräpposten om du ej hittar mailet från oss.
Undersökningsavgift och returkostnad tillkommer på alla ärenden, se prislista här. När du accepterat ditt kostnadsförslag får du en faktura när ärendet är slutfört. Efter betalning och avslutad service skickas ärendet tillbaka till dig. Vi erbjuder betalning via Klarna till privatpersoner och faktura till företagskunder.
© 2023 Macforum AB, Alla rättigheter förbehålls